forum mieszkańców osiedla ZIELONY ŻOLIBORZ
Witam, dzisiaj w skrzynce znalazłem taką oto kartkę
według mnie przydałby się taki autobus który startowałby od wejścia na dw. gdański tego po naszej stronie torów czyli lecąc prosto do końća rydygiera pod tym małym wiaduktem i calutki czas prosto jakby tam zaczął to potem taka trasa: rydygiera - przasnyska-duchnicka-powązkowska-tatarska-jana ostroroga-wawrzyszewska-obozowa połączyłoby nas to z tramwajami na obozowej skąd np. jest bezpośredni dojazd na WAT (tramwaj 20), na koło i aż na radiową no i w drugą stronę na al. solidarności itp...
fajnie by było aby od nas z pod bloku moznba bylo bezposrednio dojechac na gdanski ina tramwaje z Wawrzyszewskiego.
ciąg dalszy mapki
według mnie byłoby to fajne rozwiązanie (bezpośredni dojazd do metra z pod bloku - powązki - powązki wejscie od tyłu - wawrzyszewska stąd rusza masa tramwajów w stronę koła a także lepsze połączenie stamtąd w stronę kasprzaka bo blisko jest prymasa itp.... )
linki do mapek żeby powiększyć
http://img84.imageshack.us/img84/2523/1ztm.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/7416/ztm2.jpg
myslę, że im więcej osób napisze taką propozycję na maile:
e.kowalska19@upcpoczta.pl
oraz
krzysztoforzeszek@poczta.onet.pl
tym bardziej będzie to realne do wykonania
Ostatnio edytowany przez prz3mO (2012-06-04 23:29:40)
Offline
Ja tam z czysto egoistycznego punktu widzenia nie chciałbym autobusu na Rydygiera Zwiększyłoby to ruch na tej ulicy (w przyszłości na pewno będzie bardzo duże natężenie ruchu na tej ulicy, szczególnie po planowanym przedłużeniu do Powązkowskiej), poza tym nie chciałbym mieć przystanku pod oknem . A tak bardziej serio autobus byłby bardziej przydatny innym inwestycjom, które są bardziej oddalone od Placu Grunwaldzkiego. ZZ jest od tego placu rzut beretem, a na tym placu jest potężny węzeł przesiadkowy z którego da się wygodnie dojechać prawie wszędzie. Do metra jest tramwaj 28 - da się dojechać
Offline
robert napisał:
ZZ jest od tego placu rzut beretem, a na tym placu jest potężny węzeł przesiadkowy z którego da się wygodnie dojechać prawie wszędzie. Do metra jest tramwaj 28 - da się dojechać
Oczywiście tramwajem 28 da się dojechać do metra ale zajmuje to dużo czasu (9 minut + dojście do przystanku) do tego jeździ on dość rzadko. W sumie zwykle zajmuje to około 15 minut. W tym czasie można spokojnie dojść do metra na piechotę przez Rydygiera. Gdyby powstał nowy przystanek autobusowy gdzieś przy naszym bloku, do metra można by się wtedy dostać w niecałe 5 minut.
@prz3mO trasa jaką wytyczyłeś na mapce jest moim zdaniem mało prawdopodobna (póki co). Prędzej puszczą autobus Przasnyską w górę mapy, tak aby skorzystali też przyszli mieszkańcy nowo budowanych inwestycji "przy krasińskiego" i "zielono". Autobus mógłby jechać dalej ul. Elbląską i dalej Włościańską aż do metra Marymont, gdzie jest pętla autobusowa i duży węzeł komunikacyjny. Zresztą o takich planach już gdzieś kiedyś czytałem w jakimś oficjalnym biuletynie.
Offline
ciehom napisał:
Tramwaj jeździ w godzinach szczytu co 10 minut, a poza nimi co 15 więc nie zgodzę się, że rzadko. Taki autobus lokalny na pewno nie będzie jeździł częściej.
Ok, może nie "rzadko" ale 2 razy rzadziej niż inne tramwaje jak 17 czy 33, które w szczycie jeżdżą co 5 min.
Jak takie 28 ucieknie sprzed nosa to podróż do metra wydłuża się nawet do ponad 20 minut.
Ale masz rację, że autobus lokalny będzie pewnie jeździł jeszcze rzadziej.
Offline
Ja nie ukrywam, że mam nadzieje iż ulicą Rydyiera autobus jeździł nie będzie.
I też nie ukrywam, że z powodów egoistycznych (okna salonu wychodzą na Rydygiera, i to nie tylko mojego ale chyba ok. 40 % mieszkańców jest w podobnej sytuacji).
Ale postaram się też o konstruktywny komentarz - naprawde trudno znaleść lepiej skomunikowane osiedle niż nasze, z Pl.Grunwaldzkiego da się dojechać prawie wszędzie, do Dw. Gdańskiego piechotą idzie się max 15 minut, a spacer jest wskazny dla zdrowia i urody
Offline
maki napisał:
Ja nie ukrywam, że mam nadzieje iż ulicą Rydyiera autobus jeździł nie będzie.
I też nie ukrywam, że z powodów egoistycznych (okna salonu wychodzą na Rydygiera, i to nie tylko mojego ale chyba ok. 40 % mieszkańców jest w podobnej sytuacji).
Ale postaram się też o konstruktywny komentarz - naprawde trudno znaleść lepiej skomunikowane osiedle niż nasze, z Pl.Grunwaldzkiego da się dojechać prawie wszędzie, do Dw. Gdańskiego piechotą idzie się max 15 minut, a spacer jest wskazny dla zdrowia i urody
My mamy blisko do pl. grunwaldzkiego ale już z robyga czy z innych planowanych inwestycji w okolicy trzeba już trochę pospacerować. Zresztą tutaj chodzi o dobry dojazd do metra, którym bardzo dużo ludzi dojeżdża do pracy, szkoły (a będzie jeszcze więcej jak skończą II linię). Oczywiście można się przejść spacerkiem ale nie zawsze jest na to czas i pogoda. Za parę lat jak się wszystko w okolicy pobuduje (bloki, biurowiec na przeciwko) na Rydygiera będzie taki ruch i zgiełk, że dodatkowy autobus nie będzie robił różnicy. Wręcz przeciwnie, część mieszkańców przesiądzie się wtedy na komunikacje co przełoży się na mniejszą ilość samochodów. Tak mi się wydaje
Offline
Użytkownik
Taki autobusik łączący nas ze stacją metra Dworzec Gdański to byłoby dobrodziejstwo.Metro kursuje jeszcze po 24 a tramwaje kończą około 23 godziny.Autobusy nocne jeżdżą b.rzadko.Jak ktoś wraca do domu po 23 to ma problem. Możliwość dojazdu autobusem od metra wzdłuż ul.Rydygiera -konieczność.
Offline
Administrator
taki autobusik, to raczej też w nocy nie będzie kursował.. Ale ja jestem za, i tak na Rydygiera jest i jeszcze długo będzie ruch ciężkich samochodów na budowę, nasza inwestycja coś przystanęła na rok, więc jeden autobus choćby na 20min moim zdaniem będzie niezauważalny jeśli chodzi o hałas (dziś w nocy o 2 jeździły jakieś ciężarówki Rydygiera i pożytku z nich nie mam żadnego w przeciwieństwie do autobusu). Enklawy parkowej tu i tak nie utrzymamy, więc MOIM zdaniem nie ma co blokować tej inicjatywy skoro już się ktoś podjął zawalczyć o to w ZTM - dla mnie to by było na plus na pewno, a przecież nie puszczą tu starego ikarusa.. Poza tym niedobrze by było, jakby pierwszą społeczną inicjatywą naszej wspólnoty było zablokowanie linii autobusowej, o którą starają się już trochę czasu lokalni działacze - ciężko potem będzie się upominać o pomoc z rewitalizacją Rydygiera - ale tak mi się tylko wydaje..
Offline
jak zwykle są plusy i minusy, ale mi się osobiście wydaje, że autobusik mały solaris(cichy) nie zrobi hałasu. No i ten komfort, że praktycznie pod blokiem wsiadasz i jesteś w metrze ale to tylko moja opinia. Fajnie by było aby jechał na Wawrzyszewską, bo stamtąd byłoby piękne połączenie w stronę Koła, wolaparku, bemowa, watu,.. no ale to już mniejsza z tym
@aga&piotr - o ile się nie myle to tramwaj nr 28 z pl.Grunwaldzkiego jedzie pod metro dw.Gdański,
pozdrawiam
Offline
Ja tam też popieram ten pomysł, aby była taka linia autobusowa przez Rydygiera i metro dw. Gdański. I oby dało się taki autobus uruchomić jak najczęściej, choć z tym może być problem. Inaczej prościej będzie przespacerować się 15 min z metra do domu, chyba że będzie ulewa, wichura itp.
28 faktycznie jedzie do metra tylko na około przez rondo Radosława, i linia jeździ rzadko. Jeśli już podejdziemy na pl. Grunwaldzki to bliżej będzie podjechać 2 przystanki (17-stką lub 27) do Metra Marymont.
Jak rozumiem Ci którzy są przeciwni (z egoizmu i nie tylko) takiej linii nie posiadają własnego samochodu i z czysto egoistycznych pobudek poruszają się po mieście tylko komunikacją miejską?
Ostatnio edytowany przez maf (2012-06-06 21:39:50)
Offline
MAF nie rozumiem Twojego ostatniego stwierdzenia Sądzę, że wręcz przeciwnie Ci którzy są przeciwni mają samochody ale tak btw plany co do terenów wokół ZZ są tak duże, że ma on być niemal drugim pl. Wilsona. Więc wcześniej czy później (a raczej później) i tak się otoczenie zmieni.
Zastanówmy się nad zasadnością takiego lokalnego autobusu. Jak moi przedmówcy zauważyli taki autobus jeździłby niezwykle rzadko - przypuszczam, że nie częściej niż 1-2 razy na godzinę. W związku z tym, biorąc pod uwagę także bliskość pl. Grunwaldzkiego czy taki autobus jest nam potrzebny?
Moim zdaniem (owszem jestem trochę egoistą) największą zaletą "naszej" lokalizacji jest jej kameralność w połączeniu z bliskością komunikacji (pl. Grunwaldzki) i ja tym kierowałem się decydując na wybór mieszkania. Osobiście jestem zagorzałym zwolennikiem jazdy samochodem ale uważam, że należy dobrze wyważyć entuzjazm dotyczący powstania nowej linii i ocenić czy rzeczywiście jest ona potrzebna? Myślmy racjonalnie, bo zauważyłem już, że niektórzy chcieliby wszystko zmieniać (szczególnie nazwę ulicy) a przy tak reformatorskim podejściu niedługo dojdzie do wnioskowaniu o pobliskie lotnisko lub budowę centrum handlowego bo dla niektórych Arkadia będzie za daleko
Pozdrawiam serdecznie
Offline