forum mieszkańców osiedla ZIELONY ŻOLIBORZ
Zrobiłem mały rekonesans komunikacji dla ZZ i wyszło mi coś takiego (może komuś się przyda...):
1. Trasa S8 (experssowa)
http://www.siskom.waw.pl/s8.htm#2
Dla kogo:
- dla jadących do dzielnic: Bemowo, Wola, Ochota, Moktów, Ursynów oraz Okęcia(zjazd na trasę NS http://www.siskom.waw.pl/trasa-ns.htm )
- dla jadących na Pragę północ.
Planowana realizacja w latach 2009 - 2013
2. Obwodnica śródmieścia
http://www.siskom.waw.pl/obwodnica-sr-zachod.htm
Dla kogo:
-dla jadących do śródmieścia oraz na pragę południe.
Najważniejsze aspekty:
- Pod rondem Radosława przebiegnie tunel od ul. Słomińskiego (dw Gdański) do Okopowej.
Poprawi komunikację samochodów, autobusów i tramwajów jadących od pl. Grunwaldzkiego do centrum.
Tramwaj "praktycznie bezkolizyjnie" przejdzie przez rondo lub ze znacznym ułatwieniem.
Znikną dantejskie sceny ludzi biegnących na tramawaj z zakupami i horror na rondzie (mało osób jeździ tam poprawnie)
3.
Kolej.
Ma powstać stacją "Powązkowska"
http://www.kolejnametro.pl/portal.php?a … 188446dc21
http://www.kolejnametro.pl/portal.php?a … 80a6fbe185
Jest jeszcze plan małej obwodnicy kolejowej Warszawy, która zakłada budowę stacji "Arkadia" ...., czyli najbliżej ZZ:
Oto układ:
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko … acyjna.pdf
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko … chemat.pdf
A tu coś o hałasie od kolei:
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko … /halas.pdf
4. Tramwaj
Modernizacja linii tramawajowej wzdłuż Al. Jana Pawła II
http://www.siskom.waw.pl/kp-tramwaj_JPII.htm
Najważniejsze to instalacja systemu detekcji tramwajów. System będzie umożliwiał przekazywanie informacji o położeniu tramwaju do systemu informacji pasażerskiej i systemu sterowania ruchem (z udzielaniem priorytetów dla tramwajów w 26 punktach kolizyjnych). Krótko mówiąc. Tramwaj będzie sobie wymuszał zielone światło aż do Mokotowa....
Offline
Wygląda ładnie. Pikna robota. Gratuluje!
Ja tylko mam ciągle obawy co do tych stacji kolejki. Ta między cmenatarzami mi mało przeszkadza ale stacja "Arkadia" będzie pod naszymi oknami
S8 to fajnie, robi się i chyba jest realne. Obwodnica śródmieścia z tunelem pod rondem Babka to chyba taka abstrakcja jak modernizacja pl. Grunwaldzkiego. Podobnie z super szybkim tramwajem. ZTM właśnie kupił 180 wagonów PESY i wydał już wszystko co mógł na modernizację tramwajów warszawskich.
pożyjemy zobaczymy
Offline
andrzej.k napisał:
Jeżeli chodzi o stację Arkadia, to bardzo mało prawdopodobne, że kolej zrobi tam stację ...zaraz obok Powązek....raczej brak szans.
I tu nie byłbym taki pewny, bo prace już się rozpoczęły, co widać z wiaduktu. I to dokładnie w tym miejscu, które jest na podanym przez Ciebie planie. Wyremontowano także dawny budynek UC który będzie najprawdopodobniej jakąś częścią przystanku Arkadia.
Co do ronda Radosława aka Babka, to ten tunel jest baaardzo realny...
Zresztą to spierdzielone rondo babka to przechodzi już do legendy i dziwie się, że ktoś nie beknął za tą fuszerę.
Bo nie wiem czy wiecie, ale miały być tam kładki lub tunele dla pieszych (ze względu na Arkadię). Forsa na ten cel poszła..... - i jak widać efekty są.
Dzisiaj widziałem tam dzwon aut... w tamtym tygodniu też...
Cóż, rondo jak rondo, tylko organizacja ruchu jest inna niż na zwykłym rondzie przez co dochodzi tam do bardzo częstych kolizji. Niektórzy kierowcy nie zwracają uwagi na oznakowanie poziome myśląc, że jak już wjechali to mają pierwszeństwo "na okrągło".
Reasumując, dzisiaj byłem na terenie inwestycji z moimi rodzicami i ocenili miejsce na 5+ ....
Samochodem w 4 minuty zawiozłem ich na stare miasto...
W dzień powszedni nierealne.
Ale zgadzam się, że jest to jedno z nielicznych miejsc w Warszawie, gdzie warto zamieszkać.
Offline
A to w temacie przystanku PKP obok Arkadii
Stary news, ale chyba aktualny:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=591024
Offline
Warszawa: Stacja Arkadia, wysiadać
Źródło: Życie Warszawy 16.04.2008
Zamiast stacji PKP przy centrum handlowym Arkadia tylko przystanek Powązkowska. –ZTM z niego zrezygnował –mówi kolej. –To nieprawda –odpowiada ZTM.
Sprawa dodatkowych stacji kolejowych wynikła przy okazji planów zagospodarowania przestrzennego okolic Dworca Gdańskiego. Żoliborską część planów opiniowali radni dzielnicy.
Radni chcą, żeby kolej w czasie modernizacji torowiska wybudowała dwie dodatkowe stacje: przy Arkadii i ul. Powązkowskiej.
–W mieście kolej powinna funkcjonować jak naziemne metro albo tramwaj –mówi Adam Kalinowski, radny. PO –Na Żoliborzu południowym przybędzie ok. 30 tys. nowych mieszkańców, będą potrzebowali dobrej komunikacji. Co na pomysły samorządowców PLK odpowiedzialne za remont torów i nowe stacje?
–Planowaliśmy budowę stacji kolejowych Arkadia i Powązkowska –mówi Kazimierz Peryt, rzecznik PLK. –Kiedy finalizowaliśmy projekty, usłyszeliśmy od ZTM, że nie widzi potrzeby budowania przystanku przy centrum handlowym.
Zgodnie ze standardami kolei stacje nie powinny być bliżej siebie niż 2-3 km. –Jednak w aglomeracji kolej spełnia funkcję metra, dlatego takie rozwiązanie byłoby możliwe –dodaje Peryt. Inaczej sprawę widzi ZTM.
–To nieprawda, że powiedzieliśmy, że stacja Arkadia jest niepotrzebna –oburza się Michał Dąbrowski, rzecznik ZTM. –My lobbowaliśmy za wybudowaniem 5-6 dodatkowych przystanków na tej linii. PLK ostatecznie zgodziło się na 3: na Połczyńskiej przy Forcie Wola, na Górczewskiej przy Wola Parku i w okolicach Arkadii. Postawiono nas przed dramatycznym wyborem: czy pasażerowie będą mieli większą korzyść z przystanku przy centrum handlowym czy przy Powązkowskiej.
ZTM przeprowadził badania potoku pasażerów, analizy ruchu, z których wynika, że bardziej użyteczna będzie stacja przy Powązkowskiej, gdzie mają powstać nowe osiedla mieszkaniowe dla ok. 30 tys. osób.
Oprócz Arkadii w toku rozmów przepadły także przystanki przy ul. Dywizjonu 303 i Człuchowskiej. Co do jednego ZTM i PLK są zgodni: –Układ linii będzie taki, że brakującą stację będzie można dobudować później. W tej sprawie powinna odbyć się dyskusja społeczna, trzeba zapytać klientów Arkadii czy będą korzystać ze stacji –mówi Peryt. Dąbrowski nie wyklucza też, że do rozmów i finansowania nowej stacji włączy się samo centrum handlowe. Przystanek kolejowy z przejściami podziemnymi to koszt kilku milionów złotych.
PLK dodaje, że od Dworca Gdańskiego do Arkadii zostanie wybudowany podziemny pasaż handlowy, więc będzie dobra komunikacja pieszo.
–Warto zapytać planistów czy jest sens budować kolejną stację na tak krótkim odcinku –mówi rzecznik. Remont Dworca Gdańskiego rozpocznie się już w lipcu. Polskie Linie Kolejowe wymienią torowiska, zadaszą perony. Porozumiały się też z Metrem Warszawskim, dzięki czemu nareszcie będzie można przejść bezpośrednio ze stacji metra na każdy peron dworca. Powstanie również przejście podziemne, które poprowadzi z Dworca Gdańskiego do ul. gen. Zajączka.
Offline
Administrator
[przeniesione] sam się pogubiłem w tym forum..
odebrałem ostatnio papiery do kredytu, i w pozwoleniu na podział działki na etapy jest wyraźnie zaznaczone, że działki 6 i 7 muszą mieć służebność na przedłużenie Burakowskiej i Duchnickiej. To znaczy, że między naszym osiedlem a torami pójdzie jeszcze Duchnicka i chyba dołączy do Rydygiera przed wiaduktem JP2. Wogóle w przyszłości wjazd na górę na JP2 ma być możliwy bezpośrednio z Rydygiera przy torach.. Burakowska ma połączyć Rydygiera z nowym odcinkiem Duchnickiej.
Poza tym chciałbym uspokoić wszystkich, którzy zawarli umowę w formie aktu notarialnego - w KW jest tyle wpisów z roszczeniami nabywców, że całość waży chyba z kilogram..
Offline
W sieci znalazłem coś takiego: http://www.zoliborz.eu/nr8/mpzp%20zolib … lwant.html
Nie wiem jak stare to jest ?
Ale zaintrygował mnie punkt 4 (czyżby chodziło o poprowadzenie Duchnickiej za tym chałupniczym warsztatem obok nas? )
oraz punkt 6 (o jakie ślady torów chodzi?)
oraz punkt 7 (o przedłużeniu Przasnyskiej i Burakowskiej nad torami.....)
Hmmm, dwa wiadukty (razem cztery) obok siebie....hmmm ...i to wszystko w Polsce!!
Ostatnio edytowany przez KL13 (2011-04-04 21:47:03)
Offline
Administrator
to skan z dokumentów:
tory są na dole mapy - jest tam działka 7/7 zarezerwowana pod przedłużenie Duchnickiej
Offline
Fakt napisal 1 wrzesnia cos co powinno nas zainteresowac
http://www.fakt.pl/Tu-jesienia-beda-rem … 426,1.html
Remont calej ulicy rydygiera bedzie trwal do grudnia 2013r - 2 lata brzmi malo ciekawie
Offline
JacekP napisał:
Fakt napisal 1 wrzesnia cos co powinno nas zainteresowac
http://www.fakt.pl/Tu-jesienia-beda-rem … 426,1.html
Remont calej ulicy rydygiera bedzie trwal do grudnia 2013r - 2 lata brzmi malo ciekawie
może dają sobie dużo zapasu wiesz jako to u nas z drogami jest
Offline