- Zielony żoliborz http://www.zielonyzoliborz.pun.pl/index.php - osiedle - warunki, ceny.. http://www.zielonyzoliborz.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Odbiory - Budynek A i D http://www.zielonyzoliborz.pun.pl/viewtopic.php?id=452 |
baksa - 2014-09-17 22:14:06 |
Witam, |
ted - 2014-09-21 18:22:54 |
Witam, |
baksa - 2014-09-21 22:46:00 |
My mamy we wtorek. Prośba o info jak Wam pójdzie jutro. |
thewhat - 2014-09-22 11:53:28 |
Witam, ja jestem po odbiorze. Bardzo mało uwag, tylko małe ryski na szybach/parapetach. Poza tym wszystko OK. |
baksa - 2014-09-22 12:15:06 |
A czy robiliście obmiar podczas odbiorów ? Podobno wstępny obmiar robił już deweloper po zakończeniu budowy. |
rad - 2014-09-22 14:03:49 |
Masz informację jak długo może potrwać naprawa? Odbieram w środę i zauważyłem wcześniej małe pęknięcie na ścianie. |
thewhat - 2014-09-22 22:39:58 |
Miesiąc - w umowie deweloperskiej jest zapis że 30 dni od daty podpisania protokołu odbioru. Deweloper nie kwestionował stwierdzonych wad, więc oczekuję że tak będzie :) |
asyg - 2014-09-23 10:00:20 |
Kto jest producentem okien w budynku i jaka jest ich izolacyjność akustyczna (istotne ze względu na ruch kolejowy). |
Slon2 - 2014-09-23 22:16:54 |
Czy Wy też dostaliście w pismach o odbiorach wezwanie do zapłaty zaliczki na koszty utrzymania lokalu i infrastruktury za 2 miesiące do przodu, przedstawione jako warunek konieczny aby w ogóle przystąpić do odbioru ? |
baksa - 2014-09-23 23:06:55 |
Chyba każdy cos takiego otrzymał. My dziś odebraliśmy mieszkanie. Generalnie bez większych uwag - kilka rys na ramach okiennych, dwa pęknięcia na ścianie. Niestety na razie jest problem z podłączeniem prądu. RWE nie otrzymało jeszcze informacji technicznych odnosnie naszych liczników -dopiero jak zostanie to prawidłowo zgłoszone RWE bedzie mogło rozpocząć proces podlaczania poszczególnych lokali. Podobno w tym tygodniu ma to nastąpić. Moze ktoś ma jeszce jakieś info w sprawie prądu ? |
rad - 2014-09-24 11:05:10 |
Odbieracie z fachowcami od odbioru czy sami? A ściany są objęte gwarancją, budynek będzie się osadzał i ruszał więc pęknięcia będą się tworzyć i lepiej je zrobić przed końcem gwarancji niż teraz. Z ta zaliczką przegięli. |
kaef - 2014-09-24 11:40:42 |
Ja się dzisiaj dowiedziałem, że w 30 lokalach wczoraj włączono prąd, ale nie wiem w których. |
lukaszk - 2014-09-24 16:07:33 |
Proponuję codzienne telefoniczne męczenie RWE. |
Kropka - 2014-09-24 17:29:28 |
Czy podpisanie protokołu odbioru z uwagami oznacza, że możemy już rozpoczynać prace, czy musimy czekać ~30 dni na poprawki? |
baksa - 2014-09-24 19:04:54 |
Ja odebrałem mieszkanie we wtorek a dzis juz poprawki zostały wykonane - wiec dość sprawnie i szybko to zadziałało. |
AsystentRWE - 2014-09-26 10:43:48 |
Witaj, w celu ustalenia na jakim etapie jest realizacja sprawy prosimy o podanie dokładnego punktu poboru oraz numeru licznika w prywatnej wiadomości. Pozdrawiamy, Asystent RWE.
|
kaef - 2014-09-29 10:13:04 |
I co z tym prądem ? |
baksa - 2014-09-29 12:11:53 |
Ja dziś dzwoniłem do RWE - na razie żadnych postępów - może w środę coś będzie już w systemie.... |
kaef - 2014-09-29 12:48:26 |
słabo :/ |
lukaszk - 2014-09-29 16:04:52 |
Od tygodnia nie mogę otrzymać od nich rzeczowej informacji (np. jaka część danych została wprowadzona). |
lukaszk - 2014-09-29 16:44:17 |
@baksa |
kaef - 2014-09-29 18:29:05 |
Prad nie jest w czynszu jak mi wiadomo |
baksa - 2014-09-29 18:57:31 |
Jutro znowu będę próbował. A jak Wasze odbiory - bez większych uwag. U mnie dziś zakończyli poprawki. Czy ktoś z Was rozpoczął juz prace i korzysta z prądu dewelopera ? |
annak - 2014-09-29 21:10:01 |
Czy moglibyście napisać ile wynoszą te pierwsze zaliczki i co one obejmują? Będę dopiero umawiać się na odbiór mieszkania i wolałabym nie być zaskoczoną. Z tego co piszecie wynika, że nie ma się co spieszyć z odbiorem, bez prądu i tak ekipa remontowa nie zacznie prac. Pozdrawiam przyszłych sąsiadów! |
Slon2 - 2014-09-29 22:17:40 |
Zaliczki wg. pisma obejmują: koszty utrzymania lokalu, nieruchomości wspólnej oraz infrastruktury osiedlowej. |
baksa - 2014-09-29 22:22:25 |
Garaż i komórkę lokatorska odbiera sie w tym samym terminie. |
annak - 2014-09-29 23:29:26 |
Dziękuję za odpowiedź. 8,4 za m to normalny koszt czynszu, kwota dość abstrakcyjna jak na mieszkanie deweloperskie, bez zameldowanego mieszkańca (ciekawe na jakiej podstawie wyliczyli koszt zużycia wody nie wiedząc ile osób zamieszka w lokalu). |
mat13 - 2014-09-30 10:01:14 |
Z prądem to są jakieś jaja, podpisałem umowę z RWE, dali mi papier i powiedzieli że jeżeli spotkam montera "na obiekcie" i mu ten papier pokażę, to on mi ten prąd włączy. Spotkałem montera, nie chciał włączyć, ale powiedział żebym przyszedł nazajutrz o 7 rano, to on się tam pojawi i załatwimy sprawę. Przyszedłem, czekałem nie przyszedł. Mam teraz ekipę budowlaną w mieszkaniu i co oni biedni mogą zrobić bez prądu? 2 tygodnie czekania na to żeby ktoś przyszedł i pstryknął pstryczek to jest kpina. |
kaef - 2014-09-30 12:58:12 |
dzwoniłem po raz n-ty i dostałem info że w tym tygodniu będą odblokowywali ale nie była Pani w stanie powiedzieć kiedy dokładnie ;/ |
lukaszk - 2014-09-30 13:09:46 |
Propozycja walki o zwrot czynszu za te dni związana jest z brakiem jakiekolwiek wartości użytkowej mieszkania bez możliwości korzystania z energii elektrycznej. Nikt z nas nie korzysta z mieszkań ani części wspólnych dlatego nie wiem dlaczego mamy płacić czynsz. Niezależnie czy ktoś odebrał mieszkanie 2 tygodnie temu czy dzisiaj wykorzystanie mieszkania i części wspólnych było identyczne. |
mat13 - 2014-09-30 13:45:31 |
Wydaje mi się że ten z góry zapłacony czynsz będzie potem rozliczany, tak bywa u innych deweloperów. |
asyg - 2014-09-30 20:48:24 |
Czy ktoś zamierza płacić za ten kontener? |
mat13 - 2014-09-30 22:39:36 |
Nie ma wyjscia. Warunkiem odbioru jest potwierdzenie wpłaty. |
mat13 - 2014-10-01 12:47:20 |
Włączyli mi prąd. Budynek D. |
kudu - 2014-10-01 22:38:38 |
W umowie deweloperskiej jest wzmianka o tym, że poniesiemy koszty zarządu nieruchomością przez dewelopera do czasu ustanowienia wspólnoty. Niestety, nie zostały tam określone kwoty i nie kojarzę zapisu łączącego opłacenie czynszu z odbiorem mieszkania. Tak czy siak trzeba będzie ten czynsz prędzej czy później deweloperowi zapłacić. |
mat13 - 2014-10-02 10:35:52 |
Jeżeli jeszcze nie podłączyli wam prądu, to informuje że monterzy z RWE są na obiekcie i czekają aż da im się w łapę. Albo zaciągnie siłą na górę i zmusi do podłączenia . Polecam rozwiązanie numer 2. |
rad - 2014-10-03 10:09:42 |
Ale w tym RWE bałagan mają. W tamtym tygodniu podpisałem umowę i w ciągu tygodnia mieli podłączyć (na 100% jak obiecała pani od umowy). Wczoraj minął termin, a prądu jak nie było tak nie ma. Dzwoniąc na infolinię dowiedziałem się, że blok nie ma otoczenia sieciowego i to wina dewelopera. Gdy powiedziałem, że sąsiedzi mają prąd kobieta poprosiła o chwilę na sprawdzenie. Po 5 minutach otoczenie sieciowe się znalazło i dopiero wystawiono mi zlecenie na podłączenie. Termin do 14 dni. Chaos. Płacę zaliczki na czynsz i kontener, a ekipa nie może wejść bo nie ma prądu. |
baksa - 2014-10-03 11:15:39 |
Ja dziś dzwoniłem po raz n-ty do RWE i powiedziano mi że nie mogą wystawić zlecenie bo nie ma otoczenia sieciowego dla mojego mieszkania! Wczoraj wieczorem administracja i deweloper zabronili korzystać z prądu z części wspólnej tłumacząc że do końca tego tygodnia wszyscy którzy podpisali umowy z RWE będą mieli odblokowane liczniki - ja umowę podpisałem w zeszły wtorek i z informacji RWE dziś nawet nie wystawią zlecenia...a Wykonawca już w mieszkaniu... |
rydygiera - 2014-10-03 12:14:12 |
Witam, |
olga - 2014-10-03 12:18:20 |
to są jakieś żarty z tym RWE. 23 września podpisana umowa, miało być maksymalnie 14 dni na podłączenie prądu, a teraz co rozmowa to inna wersja, najpierw firma zewnętrzna montująca liczniki nie zdała dokumentów, dzisiaj informacja, że deweloper nie przekazał wszystkich dokumentów, a na dodatek, że 14 dni to termin od wystawienia zlecenia - totalna kpina. Ekipa wykończeniowa w gotowości, a tu się szykuje miesięczne opóźnienie, bo prądu brak. Ja dzisiaj przeprowadziłam ostrzejszą rozmowę z Panią z infolinii, jak tak wszyscy będziemy męczyć, to może przyniesie to jakiś skutek i ruszą się lenie, albo przynajmniej zaczną przekazywać konkretne informacje, bo póki co traktowanie klienta jest zupełnie niepoważne. |
mat13 - 2014-10-03 13:45:00 |
Z brakiem otoczenia sieciowego to jest bzdura, z tego co się zdążyłem dowiedzieć to deweloper nie mógłby oddać nam mieszkań gdyby budynek nie byłby podłączony do sieci. Całe to opóźnienie wynika tylko i wyłącznie z tego że RWE to moloch kótremu się wydaje że nie musi się liczyć z klientami, bo i tak przyjdą. |
kudu - 2014-10-03 16:49:48 |
Podpowiedzcie proszę jak to jest ze wskazaniami licznika? Idę jutro do RWE podpisać umowę i na liście niezbędnych dokumentów na ich www widzę: |
Slon2 - 2014-10-03 19:26:43 |
Widzę że piszesz że masz odbiór w najbliższy poniedziałek - jako jeden z dokumentów dostaniesz od developera już wypełniony Wniosek o zawarcie umowy dostawy prądu z RWE. Jest tam i stan licznika i jego numer i jeszcze dają takie kody kreskowe od monterów RWE ze stanami liczników - i te stany są 10-13 kwh, więc nie 0. |
anasto - 2014-10-05 09:21:01 |
Dzwoniłam do RWE i powiedziano mi, że licznik jest już odblokowany. Należy tylko opuścić jakieś klapki - jakie i gdzie już się nie dowiedziałam, bo połaczenie zostało przerwane. Może ktoś z Was pomoże - czy rzeczywiście sami powinniśmy to robić, a jeżeli tak, to o jakie klapki chodzi? |
asyg - 2014-10-05 11:20:39 |
Osoby niezadowolone z obsługi zakładu energetycznego mogą łatwo zmienić dostawcę. Wówczas nowy dostawca kontaktuje się z właścicielem przyłącza i czyni to skuteczniej niż jednostka. To jemu zależy na efektywnej sprzedaży prądu. |
MagaLina - 2014-10-06 22:18:10 |
Cześć, jutro mam odbiór mieszkania w etapie A, czy szczęśliwcy juz po odbiorach mogą się podzielić wrażeniami ze swoich? Czy od razu mozna odebrac klucze, czy dopiero po usunieciu usterek? Bede wdzieczna za info, wrazenia, rady |
MagaLina - 2014-10-07 19:10:38 |
Już po, generalnie nie jest źle ;) |
asyg - 2014-10-15 18:21:51 |
"Nie ma wyjscia. Warunkiem odbioru jest potwierdzenie wpłaty". Jest taki zapis w umowie? |
annak - 2014-10-15 20:32:07 |
Oczywiście nie znajdziemy takiego zapisu w umowie |
annak - 2014-10-18 08:42:57 |
Jesteśmy już po odbiorze. Oprócz drobnych usterek typu obtarte okno czy pęknięcia na ścianie nasi fachowcy odkryli dwie bardzo poważne wady: krzywe podłogi (różnica między salonem a holem wyniosła ponad 2 cm!) i sufity (w salonie na odcinku 5 m aż 13 mm), co uniemożliwia położenie podłogi z desek i zrobienie zabudowy kuchennej czy regałów do sufitu (wyszłaby spora szpara). Najgorzej jest w pomieszczeniu salon/kuchni, w sypialniach różnica wynosi do 5 mm przy podłogach. Wszystko zgłosiliśmy, mamy nadzieję, że deweloper uwzględni naszą reklamację i poprawi podłogi i sufit. |
Slon2 - 2014-10-18 23:01:50 |
Znalazł, nie znalazł pytanie czy zgłosił do Protokołu. Jeżeli Panowie od odbiorów byli zaskoczeni a w dziesiątkach mieszkań już trwają prace wykończeniowe to znaczy że nabywcy nie zgłaszali tego. |
annak - 2014-10-22 21:19:06 |
U nas kuchenny Helios też jest głośniejszy niż łazienkowe, ale nie mogliśmy ocenić, czy słychać go po wyłączeniu, bo wokół strasznie hałasowały ekipy remontowe. |
asyg - 2014-10-26 11:53:32 |
Rozumiem, że developer usunie usterkę? |
annak - 2014-11-04 20:49:54 |
Z otworami na drzwi raczej nic nie zrobią. Pan od odbiorów twierdzi, że wszystko jest w porządku, choć w niektórych miejscach zostawiono zaledwie 2 cm. Z krzywą podłogą niewiele już można zrobić, bo nowa wylewka odpada przy drewnianej podłodze. Krzywe sufity mają być u nas jeszcze konsultowane z podwykonawcą, który był za nie odpowiedzialny. |
asyg - 2014-11-05 08:35:13 |
Obniżenie ceny mieszkania o 3-4 % tytułem wad (a więcej Pani nie uzyska) nie będzie pomocne. Nową wylewkę trzeba zrobić skuwając 3 cm z dotychczasowej, a nie na obecną. Sufit - obniżenie ceny. 2 cm na klamkę ? Zbyt mało i trzeba zamawiać drzwi na wymiar (w miejsce 80 jakieś 76). Zatem - trzeba przenieść otwór w ramach usuwania usterki lub zdecydować się na drzwi 76 cm w zamian za obniżenie ceny (potrzeba kosztorysu drzwi). Przenoszenie otworu o 4 cm w ścianie nośnej jest możliwe, ale nie jest tanie (projekt, wykonanie). Dlatego ma Pani prawo żądać usunięcia usterki.80 cm to standard i developer musi go dochować. Developera usuwanie usterek nic nie kosztuje - to zadanie i koszt podwykonawcy. |
dpm - 2014-11-23 15:27:15 |
To u mnie jest odwrotnie, kuchenny jest cichy, ale w lazience jest zbyt glosny jak dla mnie nawet na pierwszym biegu (czyli jak sam nic nie wlaczam wlacznikiem). Natomiast nie wiedzialem ze mozna go wogole wylaczyc - pan od odbiorow powiedzial mi ze nie ma takiej mozliwosci. |
dpm - 2014-11-23 15:34:49 |
No nie wiem, chyba mam podobna sytuacja do tej jak opisujasz i dwoch MOICH niezaleznych fachowcow powiedzialo mi ze to nie problem, tylko trzeba kupic oscieznice stala a nie regulowana, bo inaczej te listewki z boku sie wtedy uklada i ze bedzie OK. Nie do konca rozumie co maja na mysli, ale skoro oni beda wykanczyc mi mieszkanie i nie widza problemu to ufam ze bedzie dobrze. Zwroc uwage ze otwor pod drzwi i tak jest 10cm szerszy niz szerokosc skrzydla drzwi., wiec zawiasy beda jakies 3-4 cm dalej niz krawedz obecnego otworu. |
Min30 - 2018-11-17 12:31:16 |
Zastanawiam się nad różnymi rozwiązaniami jeśli chodzi o podnośniki. Wstępnie rozważam zakup takiej własnie maszyny. Zastanawiam się czy warto kupować sprzęt nowy czy może jednak używany. Sprzęt ma służyć długo i intensywnie i powinien być odporny na ciężkie warunki pracy. |
sabina - 2022-07-26 11:15:43 |
Widzę, że prowadzicie inwestycje związane z nieruchomościami - nieźle....A czy korzystacie też z programu dla deweloperów https://develogic.pl/oprogramowanie-dla … rzedazowa/ ? Jak nie, to warto nad nimi się zastanowić, ponieważ on wam pomoże zarządzać wszelkimi inwestycjami, nawet już po sprzedaży. |